En del studerende har ud over generelle kommentarer kommenteret de enkelte multiple choice spørgsmål. Disse individuelle kommentarer findes nedenfor. Hvis en studerende har valgt en af spørgeskemaets muligheder og samtidig har givet en kommentar, så står den studerendes valg i {Tuborg parenteser}. F.eks. kan man nedenfor se, at en studerende har svaret "b" til spørgsmål 1 og givet en kommentar, der starter med "fag der støtter hinanden ...". Fordelingen af alle studerendes svar er tilføjet i [kantparenteser]. F.eks. kan man nedenfor se, at 10 personer (13%) har svaret "a" på spørgsmål 1. ----------------------------------------------------------- Spørgsmål 1. Matematik og Beregninger (MOB) beslaglægger i år halvdelen af tiden i een blok. Hvad ville du foretrække, at MOB beslaglagde: [10=13%] a) Al tiden i en halv blok. [56=74%] b) Halvdelen af tiden i een blok som nu. [10=13%] c) En fjerdedel af tiden i to blokke. [00=00%] d) En ottendedel af tiden i fire blokke. {b} fag der støtter hinanden som f.eks. Mob og FP skal være blandet på samme blok som nu {a} Mob er et fremragende kursus. Forelæseren er bedre end ALLE andre på de første 2 blokke Al tiden i een blok! Spørgsmål 2. Hvis MOB beslaglægger halvdelen af tiden i een blok som nu, hvad vil du så foretrække: [70=92%] a) At undervisningen beslaglægger to hele dage. [06=08%] b) At undervisningen beslaglægger fire halve dage. {a} Nemmest iht. andre ikke førsteårsfag {b} Så studerende med andre fag på andre år bedre kan lægge skema. Spørgsmål 3. Hvad foretrækker du: [04=05%] a) Mere tid til forelæsninger [67=92%] b) Uændret tid til forelæsninger (8x35=280 minutter/uge) [02=03%] c) Mindre tid til forelæsninger [00=00%] d) Ingen forelæsninger Ved svar a eller c: angiv ønsket tid per uge. {a} 8x40 min (så det sidste med sikkerhed kan nås) {b} 2x35 min. Gennemgang af et stof derefter øvelser i stoffet med instruktor som vejleder og evt gennemgang af instruktor {c} 6 forelæsninger Spørgsmål 4. Hvad foretrækker du: [24=32%] a) Mere tid til øvelser [51=67%] b) Uændret tid til øvelser (4x45=180 minutter/uge) [01=01%] c) Mindre tid til øvelser [00=00%] d) Ingen øvelser Ved svar a eller c: angiv ønsket tid per uge. {c} 4x30 min, da det er det jeg bruger {a} 4x60 = 240 min/uge {a} ca 5x45 = 225 min {a} 4x60=240 min/uge {a} 4x55 min {a} Ca 50% mere Evt tavle-undervisning i svære ting {a} Gerne 3 dage med øvelser {a} Sådan at man kan nå at bruge instruktorer lidt mere {a} Måske en times mere tid end nu per uge {a} 6x45 min {a} 5 til 6 x 45 min {a} 6x45 {a} 6x45 min {a} 4x60 min {a} 6 øvelsestimer {a} 280 minutter / uge Spørgsmål 5. Hvis MOB beslaglægger to hele dage om ugen, hvad foretrækker du så: [01=01%] a) Længere mellemperiode [43=57%] b) Uændret mellemperiode (100 minutter incl. frokost) [28=37%] c) Kortere mellemperiode [03=04%] d) Ingen mellemperiode Ved svar a eller c: angiv ønsket længde {c} 60 min {c} 30 min {c} 60 min {c} 30-40 min incl frokost {c} 60 min {c} 45 min {c} 30 min {c} 60 min {c} 45-60 min {c} tidligere øvelser -> tidligere fri {c} 60 min {c} 30 min {c} Eller ingen! 30 min til at få noget at spise {c} ca 2/3 af tiden {c} 45 min {c} 30 min til frokost. 10 min mellem hver forelæsning {a} 150 min {c} ca en halv time mindre {c} 60 min {c} 60 min {c} 60 min {d} Eller, evt 30 min. Har det bedre med at lave et par opgaver efter instruktortimerne, hvis det er {c} 35 min {c} 60 min {c} 30-45 min At det passer med almindelige DIKU/UNI-tider (starter x15 og varer 45 minutter) {b} Standart 15 mins pauser Spørgsmål 6. I mellemperioden er hele øvegangen reserveret til MOB. Hvis der er en mellemperiode af 100 minutters længde, ønsker du så, at der er reserveret et øvelokale, du kan sidde i? [25=33%] a) Ja [51=67%] b) Jeg er ligeglad {b} Jeg bruger mest mellemperioden til frokost + genlæsning af det netop forelæste. Jeg er godt tilfreds med HCØ-kantinen her, men synes det er fint, at Duracell-studerende kan læse koncetreret {a} nogle gange er det svært at finde et tomt {a} Men, det er måske ikke rigtigt godt at du har 100 min til både frokost og øvelser God ide, jeg har bare ikke brugt det selv {a} ellers er det jo intet værd (som det er i dag) {b} Jeg syntes sagtens man kan bruge kantinen SPØRGSMÅL VEDRØRENDE EKSAMEN Spørgsmål 7. I år har også eksamensformen ændret sig. Formen har ændret sig fra en karakterbedømt prøve med 12 spørgsmål (a la de gamle eksaminer på nettet) til en bestået/ikke bestået prøve med 3 spørgsmål (a la årets prøveeksamen). Hvad foretrækker du: [19=25%] a) Den nye form: 3 spørgsmål bestået/ikke bestået [17=23%] b) Den gamle form: 12 spørgsmål karakterbedømt [08=11%] c) Noget helt tredie (skriv evt hvad) [31=41%] d) Det ved jeg ikke / det ved jeg ikke endnu {d} MEN jeg har kun lavet prøvesættet endnu. Dog må jeg sige at jeg generelt har dårlige erfaringer med den slags eksaminer {a} Evt flere delspørgsmål, så man ikke så nemt sidder fast i 1 ud af 3 spørgsmål. Den gamle virker umiddelbart væsentligt nemmere at bestå. Hvorfor skal vi have det sværere? 4 spørgsmål med karakterer, så man kan få et indblik i ens forståelse af faget {c} 12 spørgsmål bestået / ikke bestået {c} 4 spørgsmål bestået / ikke bestået {c} Flere små opgaver, mere end beviser. 6 opgaver {d} Men undtager b {c} Gamle eksamen bestået / ikke bestået {d} Men jeg tror jeg har det bedre med flere mindre opgaver, så det er sikkert med noget {b} Dog forstår jeg ikke hvorfor vi har så kort tid til eksamen? Hvorfor stresse os til en eksamen? {c} 12 spg. bestået / ikke bestået. så spørgsmålene dækker pensum lidt bedre. Hvis jeg består så a) ellers b) :) SPØRGSMÅL VEDRØRENDE INDHOLDET Spørgsmål 8. Opleves MOB som relevant for datalogi? [30=41%] a) Meget [33=45%] b) Noget [11=15%] c) Lidt [00=00%] d) Nej {b} Men nu har jeg allerede haft 2A, 1E og 1F. Måske et lille afsnit i begyndelsen af bog 1: "Derfor er dette relevant" kunne være på sin plads... Det ved jeg ikke endnu :) {b} men det kan være svært at bedømme. Håber på at se lyset senere på studiet. {b} ikke rigtigt, men kommer nok til det Ang spørgsmål 8 og 9 så er mit svar: Det ved jeg ikke Spørgsmål 9. Opleves MOB som relevant for kurset i funktionsprogrammering? [20=28%] a) Meget [28=39%] b) Noget [15=21%] c) Lidt [09=13%] d) Nej Måske det er længe siden jeg sidst har brugt det til noget. Ved ikke, har ikke FP {a} Giver en bedre forståelse Har ikke deltaget i funkionsprogrammering endnu, så ved det ikke {b} lidt, rekursive funktioner